jak kinase
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2021 ◽  
Vol 46 (04) ◽  
pp. 388-399
Author(s):  
Leonore Unger

ZusammenfassungDie idiopathischen entzündlichen Muskelerkrankungen (IIM) sind eine sehr heterogene Gruppe, die sich immer besser differenzieren lässt. Damit eröffnen sich mehr Möglichkeiten für gezieltere Therapien, die zum einen auf die Veränderung pathogenetischer Faktoren gerichtet sind. Zum anderen sollen sie Krankheitsaktivität vermindern, Muskelaufbau fördern, Organschäden verhindern und Lebensqualität verbessern.Die folgende Übersichtsarbeit fasst die vorhandenen Daten zu bereits angewandten Behandlungen in der Praxis zusammen und gibt einen Ausblick auf zukünftige Alternativen.Für die Polymyositis (PM) und Dermatomyositis (DM) sind Glukokortikoide weiter unverzichtbarer Therapiebestandteil. Eine frühe Kombination mit konventionellen DMARDs hat sich durchgesetzt. Die ProDerm- Studie stellt für die Immunglobulintherapie in der Praxis eine gute Basis dar. Rituximab (RTX) löst Cyclophosphamid (CYC) bei schweren Verlaufsformen immer mehr ab.Für Abatacept, Jak-Kinase-Hemmer, Apremilast, Sifalimumab und Lenabasum müssen vielversprechende erste Ergebnisse durch weiter Studien untermauert werden. Anspruchsvoll ist die Behandlung bei extramuskulärer Beteiligung. Von großem Interesse ist der zukünftige Stellenwert von Nintedanib bei der interstitiellen Lungenerkrankung im Rahmen einer Myositis (IIM-ILD).Die Therapie der Einschlusskörperchen- Myositis (IBM) ist immer noch eine große Herausforderung. Zahlreiche Studien haben bisher nicht überzeugend zu einer Besserung der Prognose führen können. Spätestens bei therapierefraktärem Verlauf sollte an eine Malignom- assoziierte Myositis gedacht werden. Gelegentlich verbirgt sich auch eine hereditäre Myopathie hinter einer, zum Beispiel durch einen Infekt oder Überlastung getriggerten, Myositis.Komplikationen im Verlauf, wie Dysphagie, Infektionen, Myokardbeteiligung stellen keine Seltenheit dar. Häufig besteht Multimorbidität. Eine interdisziplinäre Zusammenarbeit in einem kompetenten Team, in dem erfahrene Physio-, Ergo- und Psychotherapeuten fester Bestandteil sind, ist unabdingbar für eine erfolgreiche Begleitung dieser Patienten.


2021 ◽  
Vol 5 (4) ◽  
pp. 240-258
Author(s):  
Mansur Aliyu ◽  
◽  
Sayed-Hamidreza Mozhgani ◽  
Omid Kohandel Gargari ◽  
Mustapha Ahmed Yusuf ◽  
...  

<abstract> <p>The ravaging pandemic caused by SAR-CoV-2, a member of β-coronaviruses, marks the end of the year 2019. Despite being identified and classified at the earliest stage, the virus records worldwide soaring transmissibility, morbidity, and mortality. Global data have shown the infection with SARS-CoV-2 to be severe among at least 15% of the infected; the aged and those with premorbid conditions like cancer, cardiovascular, and respiratory diseases. The highest prevalence and mortality are seen in the Americas, with African countries least affected. Severe respiratory distress and multiorgan failure are the usual findings in severe cases. A hyperinflammatory, fulminant, hypercytokinemia that is often further complicated by hypercoagulopathy and multiorgan failure has been reported extensively among severely infected patients. Scientists describe hyper-activated immune response mediated by macrophages secreting copious amounts of interleukin (IL)-6 forming the epicenter of cytokine storm (CS), thereby perpetuating signaling cascade through JAK/Kinase pathway that yields a hypercytokinemia. Researchers globally are exploring JAK/kinase inhibitors, immunomodulatory (immunosuppressive) therapy, cytokines, and cytokine receptor blockers for CS management. In which interestingly some of these agents possess antiviral activity. Here, we reviewed published studies with their respective outcome. However, a lot needs to be done to address the CS of COVID-19 to avert its fatal outcome.</p> </abstract>


Author(s):  
Srinivas K. Tantravahi ◽  
Jamshid S. Khorashad ◽  
Michael W. Deininger

The discovery of the Philadelphia chromosome (Ph) and BCR-ABL1 fusion gene in chronic myeloid leukaemia (CML) was a first step in understanding the genetic basis of myeloproliferative neoplasms (MPN), but it took more than 20 years until the molecular basis of Ph– MPN was unravelled with the identification of mutually exclusive mutations in JAK2, MPL, and CALR. The common effect of these mutations, activation of JAK/STAT signalling, informed the therapeutic development of JAK kinase inhibitors. Additional mutations in epigenetic modifier, mRNA splicing, and transcriptional regulator genes are present in many MPN cases. Elucidating the prognostic and functional significance of these mutations is the focus of intense ongoing studies. Given that JAK kinase inhibitors have limited impact on the mutant allele burden these additional pathways may offer much needed additional therapeutic targets. In this chapter, we discuss in detail the genetic landscape of MPN in the context of prognostication and therapy.


2020 ◽  
Vol 5 (47) ◽  
pp. eabc5367 ◽  
Author(s):  
Francesca Romana Spinelli ◽  
Fabrizio Conti ◽  
Massimo Gadina

JAK kinase inhibitors are being investigated as a way of managing cytokine storm in severe COVID-19 patients.


2019 ◽  
Vol 21 (24) ◽  
pp. 12905-12915 ◽  
Author(s):  
Yaru Wei ◽  
Zhiyang Zhang ◽  
Nai She ◽  
Xin Chen ◽  
Yuan Zhao ◽  
...  

Suppressors of cytokine signaling (SOCS) act as negative feedback regulators of the Janus kinase/signal transducer (JAK–STAT) signaling pathway by inhibiting the activity of JAK kinase.


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