scholarly journals Ensuring Cultural and Cognitive Integrity in Instrument Translation: Quality of Life Index for Japanese Cancer Patients

2019 ◽  
Vol 6 (1) ◽  
pp. 64 ◽  
Author(s):  
Michiyo Mizuno ◽  
Keiko Sugimoto ◽  
Thomas Mayers ◽  
CarolEstwing Ferrans
2006 ◽  
Vol 24 (18_suppl) ◽  
pp. 6135-6135
Author(s):  
D. Gupta ◽  
J. F. Grutsch ◽  
J. Granick ◽  
R. Neelam ◽  
P. G. Vashi ◽  
...  

6135 Background: Quality of Life (QoL) is a multidimensional construct. There is extensive data showing that QoL tools measuring the activities of daily life provide prognostic information in cancer. However, similar information on QoL tools measuring patient satisfaction with their life is sparse. The Ferrans and Powers Quality of Life Index (QLI) is one such instrument. The goal of this study was to evaluate the statistical strength of association between QLI and survival in breast cancer patients undergoing care in a non-clinical trial setting. Methods: We examined a case series of 251 breast cancer patients treated at Cancer Treatment Centers of America between 04/01 and 11/04. QLI defines QoL in terms of satisfaction with the aspects of life that are important to the patient. QLI measures overall QoL and QoL in four major subscales: health and physical, social and economic, psychological and spiritual, and family. All scores range from 0 to 30 with higher scores indicating better QoL. Study patients were dichotomized into 2 groups based on median scores for all QoL subscales. Kaplan Meier method was used to calculate survival. Log-Rank test was used to study the equality of survival distributions. Results: Of 251 patients, 74 were newly diagnosed and 177 had prior treatment history. The median age was 48 years (range 25 - 74 years). 45 patients had stage I disease, 105 stage II, 38 stage III, and 32 stage IV. The table describes the median survival for all QLI subscales. Health and physical functioning subscale and QLI subtotal subscale were significantly associated with survival. Conclusions: This study shows that baseline levels of patient satisfaction with their QoL provide useful prognostic information in breast cancer. While these findings need to be evaluated further to ascertain which subscales of QoL have a role in predicting patients’ prognosis, they have important implications for patient stratification in clinical trials and may aid decision-making in clinical practice. [Table: see text] No significant financial relationships to disclose.


2009 ◽  
Vol 18 (3) ◽  
pp. 335-342 ◽  
Author(s):  
Amanda Hird ◽  
Jennifer Wong ◽  
Liying Zhang ◽  
May Tsao ◽  
Elizabeth Barnes ◽  
...  

1986 ◽  
Author(s):  
John N. Morris ◽  
Samy Suissa ◽  
Sylvia Sherwood ◽  
Susan M. Wright ◽  
David Greer

Author(s):  
Michael Grechenig ◽  
Ricarda Gruber ◽  
Michael Weitzendorfer ◽  
Burkhard H. A. von Rahden ◽  
Bernhard Widmann ◽  
...  

Zusammenfassung Hintergrund Patienten mit gastroösophagealem Reflux (GERD) leiden oft sehr unter der Symptomatik. Im Rahmen unserer Studie galt es deshalb herauszufinden, ob sich die Lebensqualität und die Symptome bei Patienten mit objektiv nachgewiesener GERD von Patienten ohne funktionell bewiesenes Korrelat unterscheidet. Material und Methoden Eingeschlossen wurden alle Patienten mit typischer Refluxsymptomatik, die 2017 an unserer Abteilung für Allgemein-, Viszeral- und Thoraxchirurgie hinsichtlich des Vorliegens einer GERD abgeklärt wurden. Alle Patienten erhielten eine hochauflösende Manometrie, 24-h-Impedanz-pH-Metrie und eine Gastroskopie. Die Lebensqualität wurde mittels Quality of Life Index (GIQLI) und die gastrointestinale Symptomatik mittels einer Symptomcheckliste (SCL) evaluiert. Mittels SCL wurde die Schwere und Intensität von 14 verschiedenen Symptomen eruiert. Basierend auf den Resultaten der 24-h-pH-Impedanzmessung wurden die Patienten in 2 Gruppen eingeteilt – Patienten mit gastroösophagealer Refluxerkrankung und Patienten mit rein funktioneller Symptomatik ohne organisches Korrelat. Diese Gruppen wurden miteinander verglichen. Ergebnisse Ein vollständiger Datensatz war bei 162 Patienten verfügbar, wovon 86 Patienten (52,2%) objektiv an Reflux erkrankt waren (DeMeester-Mittelwert: 37,85; SD ± 29,11) und 76 Patienten (46,1%) einen unauffälligen DeMeester-Score (Mittelwert: 7,01; SD ± 4,09) aufwiesen. Zwischen diesen beiden Gruppen konnte kein signifikanter Unterschied in der Lebensqualität gefunden werden (Mittelwert GIQLI von GERD-Patienten: 94,81; SD ± 22,40; Mittelwert GIQLI von Patienten mit rein funktionellen Symptomen: 95,26; SD ± 20,33; p = 0,988). Außerdem konnte kein signifikanter Unterschied in der Symptomwahrnehmung der Patienten gefunden werden (Mittelwert SCL-Score von Refluxpatienten: 46,97; SD ± 29,23; Mittelwert SCL-Score bei Patienten mit rein funktioneller Symptomatik 48,03; SD ± 29,17; p = 0,827). Schlussfolgerung Patienten mit funktionellen Refluxbeschwerden unterscheiden sich hinsichtlich des Leidensdrucks nicht von Patienten mit objektiv bewiesener Refluxerkrankung. Eine Differenzierung zwischen gastroösophagealer Refluxerkrankung und funktionellen Refluxsymptomen ist nur mittels Funktionsdiagnostik möglich.


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