Managing adverse events associated with vismodegib in the treatment of basal cell carcinoma

2017 ◽  
Vol 13 (2) ◽  
pp. 175-184 ◽  
Author(s):  
Kate Fife ◽  
Robert Herd ◽  
Susan Lalondrelle ◽  
Ruth Plummer ◽  
Amy Strong ◽  
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2016 ◽  
Vol 21 (10) ◽  
pp. 1218-1229 ◽  
Author(s):  
Mario E. Lacouture ◽  
Brigitte Dréno ◽  
Paolo Antonio Ascierto ◽  
Reinhard Dummer ◽  
Nicole Basset‐Seguin ◽  
...  

2019 ◽  
pp. 75-81 ◽  
Author(s):  
John Paoli ◽  
Johan Dahlén Gyllencreutz ◽  
Julia Fougelberg ◽  
Eva Johansson Backman ◽  
Maja Modin ◽  
...  

Objectives: The aim of this review article is to summarize the effectiveness, potential adverse events, and indications of the main nonsurgical treatment alternatives for basal cell carcinoma. Methods: An extensive literature review was carried out. The most relevant articles were discussed and selected by the authors in order to provide a brief but evidence-based overview of the most common nonsurgical methods used for treating basal cell carcinoma. Results: Although surgery and Mohs micrographic surgery are often considered the optimal treatment options for basal cell carcinoma, these tumors can also be treated successfully with destructive techniques (eg, curettage alone, cryosurgery, or electrodesiccation), photodynamic therapy, topical drugs (eg, 5-fluorouracil, imiquimod, or ingenol mebutate), radiotherapy, or hedgehog pathway inhibitors. When choosing between these alternatives, physicians must take into consideration the tumor’s size, location, and histopathological subtype. Special care should be taken when treating recurrent tumors. Furthermore, physician experience is of great importance when using destructive techniques. Finally, patient preference, potential adverse events, and cosmetic outcome should also be considered. Conclusions: Dermatologists and physicians treating basal cell carcinoma should have knowledge of and experience with the large arsenal of therapeutic alternatives available for the successful, safe, and individualized management of patients with basal cell carcinoma.


2021 ◽  
pp. 1-2
Author(s):  
Jan Maschke

Die Publikation von Dummer et al. beschreibt die Daten zur Effektivität und Sicherheit des Hedgehog pathway Inhibitors (HPI) Sonidegib in der abschließenden 42-Monatsanalyse der BOLT (basal cell carcinoma outcomes with LDE225 (sonidegib) treatment) Studie. Ursprünglich wurden 230 erwachsene, nicht systemisch mit HPI vorbehandelte Patienten mit Basalzellkarzinomen (BCC), die nicht für eine kurative chirurgische Behandlung oder eine Bestrahlung in Frage kamen, in 58 Zentren aus 12 Ländern zwischen dem 20. Juli 2011 und dem 10. Januar 2013 eingeschlossen. Die primäre Datenanalyse fand 6 Monate nach der Randomisierung des letzten Patienten statt. Diese wurden im Verhältnis 1:2 für die Behandlung mit 200mg (n = 79) oder 800mg (n = 151) Sonidegib pro Tag per os randomisiert. Auf eine zweckmäßige Vergleichstherapie wurde verzichtet, weil bei diesen Patienten mit lokal fortgeschrittenem Basalzellkarzinom (locally advanced Basal Cell Carcinoma, laBCC) oder metastasiertem Basalzellkarzinom (mBCC) keine Spontanremission zu erwarten sei und bei Beginn der Studie kein geeigneter Komparator zur Verfügung stand (die Zulassung von Vismodegib als HPI beim BCC erfolgte 2013). Die Behandlung erfolgte bis zum Fortschreiten der Erkrankung, dem Auftreten von nicht tolerabler Toxizität, bis zum Studienende, dem Rückzug des Einverständnisses oder dem Versterben der Patienten. In Bezug auf die Effektivität wurde das objektivierbare Tumoransprechen (Objective Response Rate, ORR) bei laBCC anhand von modifizierten RECIST (mRECIST) Kriterien durch ein zentrales Gutachterboard bewertet oder mithilfe der RECIST Kriterien bei mBCC. Die Sicherheitsanalyse wurde über die kontinuierliche Dokumentation und Überwachung der unerwünschten Ereignisse (adverse events, AE) vorgenommen.


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