Equivalence of three-dimensional acoustic radiation force and torque formulas based on angular spectrum and multipole expansion methods

2020 ◽  
Vol 148 (4) ◽  
pp. 2785-2785
Author(s):  
Zhixiong Gong ◽  
Michael Baudoin
2013 ◽  
Vol 134 (5) ◽  
pp. 4226-4226
Author(s):  
Ari Mercado ◽  
Brian McCarthy ◽  
Ben Ross-Johnsrud ◽  
Jason Dionne ◽  
Bart Lipkens

Author(s):  
Xiaodong Zhao ◽  
Assimina A. Pelegri

The responses of soft tissue under acoustic radiation force excitations are used to image tissue mechanical properties for soft tissue discrimination and detection of breast tumors. The soft tissue viscoelasticy has been interrogated by step acoustic radiation force excitations. The corresponding induced time-dependent creep displacement is used to reconstruct soft tissue viscoelasticity or to estimate viscosity and elasticity contrast of the inclusion to background. The acoustic radiation force is highly localized in a small excitation region; and, one degree-of-freedom and homogenous assumptions are generally made to the analysis. However, these simplifying assumptions limit the accuracy of these methods. In this paper, a finite element model was built to demonstrate the effect of the dynamic response of viscoelastic heterogeneous soft tissue to step acoustic radiation force. Factors affecting the dynamic response of soft tissue were first investigated with the homogenous model, and the corresponding estimation quality based on the one degree-of-freedom model was evaluated. Then, the dynamic response of soft tissue with inclusion and different elasticity and viscocity for the tissue and the inclusion was studied. The results suggest that in order to improve the estimate of soft tissue viscoelasticity the heterogenenous nature of the tissue and its three dimensional geometry should be accounted in the model.


2015 ◽  
Vol 76 (3) ◽  
pp. 803-813 ◽  
Author(s):  
Joshua T. de Bever ◽  
Henrik Odéen ◽  
Nick Todd ◽  
Alexis I. Farrer ◽  
Dennis L. Parker

2017 ◽  
Vol 74 (3) ◽  
pp. 79-86
Author(s):  
Leona von Köckritz ◽  
Andrea De Gottardi

Zusammenfassung. Im klinischen Alltag werden häufig erhöhte Leberwerte beobachtet. In der Regel erfordern sie weitere Abklärungen bezüglich der möglichen Ätiologie und des Schweregrad einer akuten oder chronischen Lebererkrankung. Die Abklärung sollte dabei neben einer gezielten Anamnese und sorgfältigen klinischen Untersuchung, auch die Bestimmung von laborchemischen Markern für Cholestase und Leberfunktionsstörungen (wie Alkalische Phosphatase, gamma-Glutamyltransferase, Bilirubin, Albumin und Gerinnungsfaktoren) umfassen. Die Bestimmung weiterer Parameter wie Ferritin und Transferrinsättigung, Autoimmunantikörper, Virusserologien, alpha-1 Antitrypsin und Coerulolasmin können weitere Hinweise für die kausalen Zusammenhänge der Leberfunktionsstörung liefern. Bei Patienten mit Lebererkrankungen ist eine sonografische Beurteilung der Leber obligat. Ergänzend zur Sonografie werden heute weitere nicht-invasive Methoden wie Fibroscan, Acoustic Radiation Force Impulse Elastometrie und Magnet-Resonanz-Elastografie zur Beurteilung der Leberfibrose eingesetzt. In ausgewählten Fällen ist eine Leberbiopsie notwendig, um den Grad der Fibrose und die Ätiologie der Lebererkrankung zu eruieren. Mithilfe eines Fallbeispiels, diskutieren die Autoren im Folgenden die rationale Anwendung diagnostischer Tests und deren korrekte Interpretation und schlagen eine Orientierungshilfe zur rationalen Abklärung von Patienten mit Lebererkrankungen vor.


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