Contribution to the discussion of A. Zellner and A. Siow “Posterior odds ratio for selected regression hypotheses”

1981 ◽  
Vol 32 (3) ◽  
pp. 149-150 ◽  
Author(s):  
I. J. Good
1994 ◽  
Vol 10 (3-4) ◽  
pp. 609-632 ◽  
Author(s):  
John Geweke

This paper takes up Bayesian inference in a general trend stationary model for macroeconomic time series with independent Student-t disturbances. The model is linear in the data, but nonlinear in parameters. An informative but nonconjugate family of prior distributions for the parameters is introduced, indexed by a single parameter that can be readily elicited. The main technical contribution is the construction of posterior moments, densities, and odd ratios by using a six-step Gibbs sampler. Mappings from the index parameter of the family of prior distribution to posterior moments, densities, and odds ratios are developed for several of the Nelson–Plosser time series. These mappings show that the posterior distribution is not even approximately Gaussian, and they indicate the sensitivity of the posterior odds ratio in favor of difference stationarity to the choice of the prior distribution.


1994 ◽  
Vol 10 (3-4) ◽  
pp. 552-578 ◽  
Author(s):  
Eric Zivot

In this paper we extend some of Phillips's [4] results to nonlinear unobserved components models and develop a posterior odds ratio test of the unit root hypothesis based on flat and Jeffreys priors. In contrast to the analysis presented by Schotman and van Dijk [9], we utilize a nondegenerate structural representation of the components model that allows us to determine well-behaved Jeffreys priors, posterior densities under flat priors and Jeffreys priors, and posterior odds ratios for the unit root hypothesis without a proper prior for the level parameter. The analysis highlights the importance of the treatment of initial values for inference concerning stationarity and unit roots.


2010 ◽  
Vol 13 (3) ◽  
pp. 434-445 ◽  
Author(s):  
Arthur Eumann Mesas ◽  
Selma Maffei de Andrade ◽  
Marcos Aparecido Sarria Cabrera ◽  
Vera Lúcia Ribeiro de Carvalho Bueno

OBJETIVO: Examinar la asociación entre el déficit nutricional y problemas de salud oral en adultos mayores no institucionalizados de una comunidad en Brasil. MÉTODOS: En este estudio transversal fueron obtenidos datos de 267 adultos mayores (160 mujeres y 107 hombres) con edad entre los 60 y 74 años provenientes del censo del área de cobertura de un Equipo del Programa Salud de la Familia de Londrina, Brasil. El déficit nutricional fue identificado con la Mini Evaluación Nutricional (< 24 puntos). La valoración odontológica incluyó exploración bucodental, medición del flujo salivar estimulado y aplicación del Geriatric Oral Health Assessment Index para la percepción oral. Los análisis multivariantes fueron ajustados por variables sociodemográficas, depresión y consumo de medicamentos. RESULTADOS: El déficit nutricional fue detectado en 58 ancianos (21,7%). Entre las variables odontológicas, la ausencia de oclusión posterior (Odds Ratio, OR: 2,18; Intervalo de Confianza, IC95%: 1,06 - 4,45), el flujo salivar estimulado < 0,7 ml/minuto (OR: 2,18, IC95%: 1,06 - 4,50), la enfermedad periodontal avanzada (OR: 6,54; IC95%: 2,03 -21,00) y la percepción negativa de la salud oral (OR: 3,41; IC95%: 1,59 - 7,33) se asociaron al déficit nutricional de modo independiente del sexo, edad, clase económica, escolaridad, consumo de tabaco, depresión y uso de medicamentos. CONCLUSIONES: El deterioro de la salud oral se asoció al déficit nutricional, y por lo tanto se requiere mayor integración entre odontología y nutrición en la promoción de salud en adultos mayores, especialmente en la prevención de la pérdida dental y en la rehabilitación oclusal posterior, evitándose obstáculos para una dieta adecuada.


2019 ◽  
Author(s):  
Henk Kiers ◽  
Jorge Tendeiro

Null Hypothesis Bayesian Testing (NHBT) has been proposed as an alternative to Null Hypothesis Significance Testing (NHST). Whereas NHST has a close link to parameter estimation via confidence intervals, such a link of NHBT with Bayesian estimation via a posterior distribution is less straightforward, but does exist, and has recently been reiterated by Rouder, Haaf, and Vandekerckhove (2018). It hinges on a combination of a point mass probability and a probability density function as prior (denoted as the spike-and-slab prior). In the present paper it is first carefully explained how the spike-and-slab prior is defined, and how results can be derived for which proofs were not given in Rouder et al. (2018). Next, it is shown that this spike-and-slab prior can be approximated by a pure probability density function with a rectangular peak around the center towering highly above the remainder of the density function. Finally, we will indicate how this ‘hill-and-chimney’ prior may in turn be approximated by fully continuous priors. In this way it is shown that NHBT results can be approximated well by results from estimation using a strongly peaked prior, and it is noted that the estimation itself offers more than merely the posterior odds ratio on which NHBT is based. Thus, it complies with the strong APA requirement of not just mentioning testing results but also offering effect size information. It also offers a transparent perspective on the NHBT approach employing a prior with a strong peak around the chosen point null hypothesis value.


2018 ◽  
Vol 66 (4) ◽  
pp. 233-247 ◽  
Author(s):  
Robert Schlack ◽  
Kristin Göbel ◽  
Heike Hölling ◽  
Franz Petermann ◽  
Marcel Romanos

Zusammenfassung. ADHS ist durch die Kernsymptome Unaufmerksamkeit, motorische Unruhe und Impulsivität gekennzeichnet. Die Diagnostik der ADHS ist aufwändig und kann nur klinisch erfolgen. Anhand der Verlaufsdaten aus zwei Erhebungszeitpunkten der KiGGS-Studie wird hier untersucht, (a) wie häufig Eltern eine für ihre zum Ersterhebungszeitpunkt (t0, 2003–2006) drei bis 11 Jahre alten Kinder berichtete ADHS-Lebenszeitprävalenz zum zweiten Erhebungszeitpunkt (t1, 2009–2012) erneut berichten und (b) wie häufig eine jemals durch einen Arzt oder Psychologen gestellte ADHS-Diagnose in einem Zeitraum von sechs Jahren erstmalig berichtet wird (Diagnose-Inzidenz). Dazu wurden ausgewählte kind- und umfeldbezogene Einflussfaktoren wie Geschlecht, Transition in eine andere Lebensphase, Rauchen und Alkoholkonsum der Mutter während der Schwangerschaft und Stillzeit, Familienstruktur und Sozialstatus sowie die psychopathologische Symptombelastung gemäß Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) zu beiden Messzeitpunkten longitudinal untersucht. Im Ergebnis berichteten 57.4% der Eltern, die zum Ersterhebungszeitpunkt eine jemals gestellte ADHS-Diagnose berichtet hatten, diese nach sechs Jahren erneut. Multivariat betrug das Odds Ratio für einen stabilen Elternbericht der ADHS-Lebenszeitprävalenz für Jungen OR = 5.04, für Rauchen der Mutter in der Schwangerschaft OR = 2.84 für Peerprobleme OR = 1.30 und für Hyperaktivitätsprobleme OR = 1.21 zu t0. Die Diagnose-Inzidenz lag insgesamt bei 3.6%. Die Inzidenz war für Jungen dreimal so hoch wie für Mädchen und nahm mit steigendem Alter ab. Alle Prädiktoren mit Ausnahme des Alkoholkonsums der Mutter in der Schwangerschaft waren bivariat mit der Diagnose-Inzidenz signifikant assoziiert. Multivariat erwiesen sich jedoch nur männliches Geschlecht (OR = 2.89), die Transition in die Adoleszenz (OR = 0.38) sowie Verhaltens- (OR = 1.15) und Peerprobleme (OR = 1.46) zu t0 als signifikante Prädiktoren.


2016 ◽  
Vol 25 (01) ◽  
pp. 27-30
Author(s):  
R. Pfaff ◽  
M. Warda ◽  
A. Defèr

ZusammenfassungStürze sind die häufigste Frakturursache. Eine effiziente Diagnostik von sturzund frakturgefährdeten Patienten unter Praxisbedingungen ist von hoher Bedeutung.Es wurden die im DVO-Osteoporoseregister dokumentierten Daten von 10 804 Frauen bezüglich der Ergebnisse von Chair-Rising-Test, “Up and go”-Test und Tandemstand ausgewertet. Für 633 Frauen lag auch das Ergebnis einer Handkraftmessung vor. Die statistische Auswertung erfolgte zum einen über die Anwendung des Chi-Quadrat- Tests mit Hilfe von Kreuztabellen, zum anderen durch die Bestimmung der Odds Ratio.Bei einem auffälligen Testergebnis ist die Wahrscheinlichkeit, dass prävalente und/oder inzidente Frakturen vorhanden sind, bei Frauen signifikant erhöht. So beträgt die Odds Ratio beim Chair-Rising- Test 1,975, beim Tandemstand 2,3938 und beim “Up an go”-Test 2,0382. Bei Frauen, bei denen eine auffällige Handkraftmessung beobachtet wurde, zeigt sich, dass weder beim Chair- Rising-Test (p = 0,8706) noch beim „Up and go”-Test (p = 0,0526) eine Abhängigkeit zwischen einem auffälligen Test - ergebnis und vorhandenen Frakturen besteht. Der Tandemstand jedoch signalisiert bezüglich eines Zusammenhangs zwischen einem auffälligen Testergebnis und vorhandenen Frakturen eine hochsignifikante Abhängigkeit (p < 0,001). Die Wahrscheinlichkeit, dass eine Fraktur bei einem auffälligen Testergebnis des Tandemstands vorhanden ist, ist um den Faktor 6,2585 erhöht.Die Testung des Tandemstands in Verbindung mit einer Handkraftmessung hat einen hohen Aussagewert für die Ermittlung des Sturz- und Frakturrisikos bei älteren Frauen. Frauen mit einem negativen Ergebnis bei der Testung des Chair-Rising- oder des „Up and go”-Manövers hatten ebenfalls signifikant mehr Frakturen als Frauen mit normalem Testergebnis.


2010 ◽  
Vol 29 (03) ◽  
pp. 147-149
Author(s):  
A. Stoll ◽  
F. Fluri ◽  
P. Lyrer ◽  
S. Engelter ◽  
J. Berrouschot

ZusammenfassungFragestellung: Wir untersuchten orolinguale Angioödeme bei Schlaganfall-Patienten, die eine intravenöse Thrombolyse erhielten. Material und Methoden: In zwei Zentren wurden von Januar 2004 bis Dezember 2008 Häufigkeit, Ausprägung und Folgen eines orolingualen Angioödems während Thrombolyse mitrt- PA erfasst. In einer Metaanalyse wurde das Risiko für Angioödeme unter ACE-Hemmern berechnet. Ergebnisse: Bei 548 thombolysierten Patienten traten sechs orolinguale Angioödeme auf. Vier dieser Patienten mussten intubiert und beatmet werden. Fünf Patienten nahmen vor Thrombolyse ACE-Hemmer ein. In einer Metaanalyse betrug die Odds ratio 24, das heißt, das Risiko unter ACE-Hemmern während der Thrombolyse mit rt-PA ein orolinguales Angioödem zu bekommen, ist stark erhöht. Schlussfolgerung: Ärzte und Pflegekräfte müssen Patienten während der Thrombolyse engmaschig klinisch überwachen und über die Möglichkeit des zwar seltenen, aber potenziell lebensbedrohlichen orolingualen Angioödems informiert sein.


1997 ◽  
Vol 77 (03) ◽  
pp. 444-451 ◽  
Author(s):  
José Mateo ◽  
Artur Oliver ◽  
Montserrat Borrell ◽  
Núria Sala ◽  
Jordi Fontcuberta ◽  
...  

SummaryPrevious studies on the prevalence of biological abnormalities causing venous thrombosis and the clinical characteristics of thrombotic patients are conflicting. We conducted a prospective study on 2,132 consecutive evaluable patients with venous thromboembolism to determine the prevalence of biological causes. Antithrombin, protein C, protein S, plasminogen and heparin cofactor-II deficiencies, dysfibrinoge-nemia, lupus anticoagulant and antiphospholipid antibodies were investigated. The risk of any of these alterations in patients with familial, recurrent, spontaneous or juvenile venous thrombosis was assessed. The overall prevalence of protein deficiencies was 12.85% (274/2,132) and antiphospholipid antibodies were found in 4.08% (87/2,132). Ten patients (0.47%) had antithrombin deficiency, 68 (3.19%) protein C deficiency, 155 (7.27%) protein S deficiency, 16 (0.75%) plasminogen deficiency, 8 (0.38%) heparin cofactor-II deficiency and 1 had dysfib-rinogenemia. Combined deficiencies were found in 16 cases (0.75%). A protein deficiency was found in 69 of 303 (22.8%) patients with a family history of thrombosis and in 205/1,829 (11.2%) without a history (crude odds ratio 2.34, 95% Cl 1.72-3.17); in 119/665 (17.9%) patients with thrombosis before the age of 45 and in 153/1,425 (10.7%) after the age of 45 (crude odds ratio 1.81, 95% Cl 1.40-2.35); in 103/616 (16.7%) with spontaneous thrombosis and in 171/1,516 (11.3%) with secondary thrombosis (crude odds ratio 1.58, 95% Cl 1.21-2.06); in 68/358 (19.0%) with recurrent thrombosis and in 206/1,774 (11.6%) with a single episode (crude odds ratio 1.78,95% Cl 1.32-2.41). Patients with combined clinical factors had a higher risk of carrying some deficiency. Biological causes of venous thrombosis can be identified in 16.93% of unselected patients. Family history of thrombosis, juvenile, spontaneous and recurrent thrombosis are the main clinical factors which enhance the risk of a deficiency. Laboratory evaluation of thrombotic patients is advisable, especially if some of these clinical factors are present.


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