Patient Advocacy or Fighting the System

1972 ◽  
Vol 72 (4) ◽  
pp. 694 ◽  
Author(s):  
Sandra Henry Kosik
Keyword(s):  
Pflege ◽  
2010 ◽  
Vol 23 (5) ◽  
pp. 321-329 ◽  
Author(s):  
Monika Habermann ◽  
Henning Cramer ◽  
Friedhelm Pielage ◽  
Maya Stagge

Zur Fehlervermeidung und erfolgreichen Einführung von Fehlermanagementsystemen im Gesundheitswesen und in der Pflege sind Erkenntnisse notwendig, die sich auf Teilaspekte der Fehlerwahrnehmung durch Pflegende, etwa den Umgang mit und das Melden von Fehlern, beziehen. «Whistleblowing» stellt eine Form der Berichterstattung über Fehler und Missstände dar, bei der unmittelbare Arbeitszusammenhänge verlassen werden und Personen, Institutionen oder Medien – vor allem auch außerhalb der betroffenen Organisation – Ansprechpartner werden. In halbstrukturierten Interviews mit 18 Pflegenden aus stationären Pflegeeinrichtungen wurde u. a. die Frage gestellt, ob gegebenenfalls eine derartige Berichterstattung vorstellbar wäre bzw. schon praktiziert wurde. Das Spektrum der Einschätzungen bewegte sich zwischen einer mehrheitlich deutlichen Missbilligung eines solchen Verhaltens und einer aufgrund persönlicher Risiken meist nur zögernd eingebrachten Zustimmung. Zentrale Themen waren Loyalitäten gegenüber der Organisation, dem Arbeitsteam und den Kolleginnen, Verpflichtungen gegenüber den Patientinnen/Bewohnerinnen und die Abwägung persönlicher Risiken. Die Ergebnisse der vorgestellten Studie decken sich mit Ergebnissen anderer Studien zum Thema, wie in der Diskussion dargestellt wird. Es gilt, die Übernahme profes­sioneller Verantwortung zu stärken sowie organisationale Wege für Fehlermeldungen zu finden und beispielsweise im Sinne von Best-Practice-Beispielen zur Diskussion zu stellen. Whistleblowing sollte verstanden werden als eine Handlung, in der sich «Patient Advocacy» ausdrückt.


2021 ◽  
pp. 089719002110006
Author(s):  
Susan M. Smith ◽  
Jamielynn Sebaaly ◽  
Lisa Brennan ◽  
Wesley Haltom ◽  
Lisa Meade ◽  
...  

Introduction: The purpose of this study is to examine student perceptions of accomplishment among 6 subdomains of Center for Advancement of Pharmacy Education (CAPE) Domain 3 “Approach to Practice and Care” outcomes in Advanced Pharmacy Practice Experiences (APPE) across distinct geographical regions. Methods: An 18-item electronic survey was distributed to 88 student pharmacists at a private university completing APPEs in 5 distinct regions and 2 concentrated learning experiences during their penultimate rotation. The survey assessed whether students had at least 1 opportunity to achieve Domain 3 outcomes. Students were prompted to report a percentage of perceived successful accomplishment of outcomes if they stated they had at least 1 opportunity for achievement. Results: Survey response rate was 52% (n = 46). Respondents reported a median accomplishment of at least 85% for each question. For 2 questions, respondents reported a median accomplishment of 99%. Students perceived successful accomplishment for most of the questions related to communication outcomes, while the lowest completion percentages were noted in outcomes related to patient advocacy (85%) and problem solving (88%). Student perceptions of accomplishment among the 6 subdomains were similar across regions and concentrated learning experiences. Conclusions: Students felt confident in accomplishing the outcomes associated with CAPE Domain 3. Regional assignments did not impact student perceptions of outcome accomplishment. Preceptors may play a pivotal role in providing students with opportunities to further polish their skills and increase confidence, specifically in the areas of patient advocacy and problem solving.


2010 ◽  
Vol 17 (2) ◽  
pp. 255-267 ◽  
Author(s):  
Robert G Hanks

Patient advocacy is an important aspect of nursing care, yet there are few instruments to measure this essential function. This study was conducted to develop, determine the psychometric properties, and support validity of the Protective Nursing Advocacy Scale (PNAS), which measures nursing advocacy beliefs and actions from a protective perspective. The study used a descriptive correlational design with a systematically selected sample of 419 medical-surgical registered nurses. Analysis of the 43-item instrument was conducted using principal components analysis with promax rotation, which resulted in the items loading onto four components. The four subscales have sufficient internal consistency, as did the overall PNAS. Satisfactory evidence of construct, content, and convergent validity were determined. Implications for nursing practice include using the PNAS in conjunction with an educational program to enhance advocacy skills, which may help to improve patient outcomes.


2015 ◽  
Vol 1 (2) ◽  
pp. 117-122 ◽  
Author(s):  
Diane Zipursky Quale ◽  
Rick Bangs ◽  
Monica Smith ◽  
David Guttman ◽  
Tammy Northam ◽  
...  

1995 ◽  
Vol 2 (1) ◽  
pp. 11-18 ◽  
Author(s):  
Nan Gaylord ◽  
Pamela Grace

Advocacy is an important concept in nursing practice; it is frequently used to describe th nurse-client relationship. The term advocacy, however, is subject to ambiguity of interpretation. Such ambiguity was evidenced recently in criticisms levelled at the nursing profession by hospital ethicist Ellen Bernal. She reproached nursing for using 'patient rights advocate' as a viable role for nurses. We maintain that, for nursing, patient advocacy may encompass, but is not limited to, patient rights advocacy. Patient advocacy is not merely the defence of infringements of patient rights. Advocacy for nursing stems from a philosophy of nursing in which nursing practice is the support of an individual to promote his or her own well-being, as understood by that individual. It is an ethic of practice. La défense des malades joue un grand rôle dans la pratique des infirmiers/ères. Le terme est souvent utilisé pour définir les rapports entre malades et soignants. Le mot 'defénse' pourtant, peut être mal compris. Une ambiguïté était évidente récemment dans la critique de la profession infirmière faite par la philosophe éthique Ellen Bernal. Elle reproche à la profession d'utiliser le terme 'avocat des droits des malades' pour désigner le rôle primordial des infirmiers/ères. Nous croyons que pour les soignants, la défense des malades peut comprendre le rôle 'd'avocat des droits des malades' mais elle ne s'y borne pas. La défense n'est pas limitée à la défense des infractions des droits des malades. La défense dans la profession infirmière est basée sur une philosophie où la pratique infirmière est le soutien des malades dans leur quête de promouvoir leur propre bien-être. Die Fürsprache spielt eine wichtige Rolle in der Krankenpflege. Sie wird oft als kennzeichnend für die Beziehung zwischen Patient und Pflegepersonal beschrieben. Der Ausdruck 'Fürsprache' kann aber auch mehrdeutig interpretiert werden. Das wurde letzthin in der Kritik der Ethikerin Ellen Bernal an der Krankenpflege sichtbar. Sie machte den Pflegenden den Vorwurf, dass sie sich die Rolle des 'Rechts-Advokat des Patienten' aneignen. Wir sind der Meinung, dass es die Aufgabe des Pflegepersonals ist, auch die Rechte der Patienten zu vertreten, aber dass das nur ein Teil der Fürsprache ist. Sie ist nicht nur Verteidignung von verletzten Patientenrechten. Die Fürsprache in der Krankenpflege stammt von einer Philosophie, deren Ausübung die Unterstützung der Patienten für ihr Wohlergehen zum Ziel hat, so wie die Patienten selbst ihr Wohlergehen verstehen. Sie ist eine Ethik der Tat.


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