scholarly journals Successful coil embolization of an arterioportal fistula evolving 12 years after gastrojejunostomy

2010 ◽  
Vol 2 (2) ◽  
pp. 87-90
Author(s):  
Cs. Csobay-Novák ◽  
B. Nemes ◽  
Gy. Balázs ◽  
Kálmán Hüttl
2017 ◽  
Vol 07 (01) ◽  
pp. 054-058 ◽  
Author(s):  
Barbaros Cil ◽  
Benan Bayrakci ◽  
Necati Sasmaz ◽  
Gokhan Baysoy ◽  
Figen Gurakan ◽  
...  

AbstractIndividuals with trisomy 21 have an 80% risk reduction of vascular anomalies compared with general population. However, an association of trisomy 21 and portal vascular and arteriovenous anomalies has been defined in the literature. The primary hemodynamic abnormality in portal hypertension is increased resistance to portal blood flow. In various case reports in adults and pediatric age group patients, transarterial coil embolization of hepatoportal fistula was described. One of the authors of this article has previously reported successful treatment of congenital arterioportal fistula (APF) with percutaneous transhepatic liquid embolization in a patient who previously had transarterial coil embolization. To date, eight patients with trisomy 21 (Down syndrome) and congenital portosystemic shunts were reported of which four were treated with embolization. Here, we describe a 3-month-old infant with trisomy 21 and intrahepatic APF associated with extrahepatic portal hypertension and massive ascites. In the current report, a rare case of a patient with a diagnosis of trisomy 21 is discussed who was attempted to be treated with transarterial coil embolization and percutaneous transhepatic liquid embolization of the congenital APF in a single session.


Cureus ◽  
2021 ◽  
Author(s):  
Karim Nasra ◽  
Alicia Heidenreich ◽  
Matthew Nasra ◽  
Erik Wolf ◽  
Denis Lincoln

2008 ◽  
Vol 38 (11) ◽  
pp. 1253-1256 ◽  
Author(s):  
Umut Ozyer ◽  
Ismail Kırbas ◽  
Cuneyt Aytekin ◽  
Baris Hasdogan

2021 ◽  
Vol 9 (2) ◽  
pp. 403-409
Author(s):  
Suren Agho Stepanyan ◽  
Tigran Poghosyan ◽  
Karen Manukyan ◽  
Gagik Hakobyan ◽  
Hayk Hovhannisyan ◽  
...  

1999 ◽  
Vol 22 (4) ◽  
pp. 328-330 ◽  
Author(s):  
Kousei Ishigami ◽  
Kengo Yoshimitsu ◽  
Hiroshi Honda ◽  
Toshiro Kuroiwa ◽  
Hiroyuki Irie ◽  
...  

2001 ◽  
Vol 68 (7) ◽  
pp. 673-676 ◽  
Author(s):  
J. Rajiv Bapuraj ◽  
Naveen Kalra ◽  
K. L. N. Rao ◽  
S. Suri ◽  
N. Khandelwal

VASA ◽  
2018 ◽  
Vol 47 (1) ◽  
pp. 63-67 ◽  
Author(s):  
Tanja Boehme ◽  
Aljoscha Rastan ◽  
Elias Noory ◽  
Peter-Christian Fluegel ◽  
Thomas Zeller

Abstract. The treatment of endoleaks type II had to be adapted to the anatomy of each individual patient. The laser-assisted perforation of the prosthesis can be an easier method to reach the aneurysm sac directly than using transarterial or translumbar approaches.


Swiss Surgery ◽  
2003 ◽  
Vol 9 (2) ◽  
pp. 87-91 ◽  
Author(s):  
Schertler ◽  
Pfammatter ◽  
Eid ◽  
Wildermuth

Die moderne Computer-Tomographie (CT) ist heutzutage für das Management schwerverletzter Patienten im Notfall nicht mehr wegdenkbar. Zudem ist die abdominelle CT eine zuverlässige Methode zur Identifizierung von Milzverletzungen und kann weitere intraabdominelle oder thorakale Verletzungen ausschliessen. Stumpfe und penetrierende Milzverletzungen benötigen unverzüglich therapeutische Massnahmen. Prinzipiell gelten als Voraussetzungen für eine nicht-operative Therapie die hämodynamische Stabilität des Patienten, das Fehlen zusätzlicher Verletzungen der abdominellen Hohlorgane und des Schädels sowie das Fehlen vorangegangener Baucheingriffe. Die konventionelle Angiographie kann einerseits zur Diagnosestellung und anderseits zur Embolisierung traumatisch bedingter Verletzungen der Milzgefässe sämtlicher Schweregrade, welche mittels CT diagnostiziert und nicht-operativ therapiert wurden, verwendet werden. Der vorliegende Fall demonstriert einen Patienten mit Schussverletzung des linken Hemiabdomens. Aufgrund der hämodynamischen Stabilität des Patienten sowie der persönlichen Anamnese mit bereits stattgehabtem abdominellen Eingriff und aufgrund fehlender weiterer Verletzungen des Abdomens und des Schädels wurde ein nicht-operativer Therapieansatz gewählt mit Embolisierung der proximalen Milzarterie.


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