scholarly journals Torsade de Pointes Associated with Recurrent Ampulla Cardiomyopathy in a Patient with Idiopathic ACTH Deficiency

2009 ◽  
Vol 56 (6) ◽  
pp. 807-815 ◽  
Author(s):  
Naoki GOTYO ◽  
Michiya KIDA ◽  
Toshiyuki HORIUCHI ◽  
Yukio HIRATA
2006 ◽  
Vol 12 ◽  
pp. 60
Author(s):  
Jann M. Johnston ◽  
Camille Marie Buonocore ◽  
Adrianna Katarzyna Wegrecki ◽  
Imran Mohammed

Praxis ◽  
2020 ◽  
Vol 109 (13) ◽  
pp. 1035-1038
Author(s):  
Susanne Markendorf ◽  
Ardan M. Saguner ◽  
Corinna Brunckhorst

Zusammenfassung. Die Torsade-de-pointes-Tachykardie ist eine maligne Herzrhythmusstörung, der eine Verlängerung des QT-Intervalls zugrunde liegt. Diese Verlängerung der QT-Zeit ist entweder angeboren oder erworben. Die erworbene Form wird meist durch medikamentöse Therapie verursacht. Die Torsade-de-pointes-Tachykardie ist durch einen stetigen Achsenwechsel und Undulation der QRS-Amplitude um die Grundlinie charakterisiert und meist selbstlimitierend. Dennoch kann sie in einigen Fällen auch in ein Kammerflimmern degenerieren und damit zum Herzkreislaufstillstand führen. Dieser Artikel soll einen Einblick in Ätiologie, Diagnostik, Prävention und Management dieser Herzrhythmusstörung geben.


2017 ◽  
Vol 36 (09) ◽  
pp. 747-750
Author(s):  
R. W. Freudenmann ◽  
C. Schönfeldt-Lecuona ◽  
B. J. Connemann ◽  
M. Gahr ◽  
M. Elsayed

SummaryThis narrative review summarizes current available information about cardiac arrhythmias (QT prolongation, Torsade de pointes Tachycardia [TdP], sudden cardiac death) associated with psychiatric medication. Among the most commonly used antipsychotics, amisulpride and ziprasidone are most frequently associated with TdP. Treatment with some antidepressants (SSRIs, tricyclic antidepressants) is associated with a 5- to 6-fold increase in the incidence of out-of-hospital cardiac arrest. Lithium is associated with bradycardia, T-wave changes and AV-block; anxiolytics of the benzodiazepine group do usually not have cardiac side effects. The combination of multiple drugs (including medications from general medicine) that prolong the QT interval has a particularly high cardiac risk.


1986 ◽  
Vol 113 (1_Suppl) ◽  
pp. S172
Author(s):  
H. TILLIL ◽  
H.-CH. BLOSSEY ◽  
G. HINTZE ◽  
J. KÖBBERLING

2013 ◽  
Author(s):  
Naoko Kumagai ◽  
Kazufumi Honda ◽  
Yohei Muroya ◽  
Masanori Shimodaira ◽  
Kaoru Tsuzawa ◽  
...  

2014 ◽  
Author(s):  
Michelle Mangual ◽  
Jose Hernan-Martinez ◽  
Monica Santiago ◽  
Carlos Figueroa ◽  
Rafael Trinidad ◽  
...  

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