scholarly journals Physical Therapy Diagnosis and Management of a Patient with Chronic Daily Headache: A Case Report

2006 ◽  
Vol 14 (4) ◽  
pp. 88E-123E ◽  
Author(s):  
Tamer S. Issa ◽  
Peter A. Huijbregts
2018 ◽  
Vol 52 (6) ◽  
Author(s):  
Johanna Patricia A. Cañal ◽  
Norberto A. Meriales

We present a case of pathologically confirmed, relatively rare Pigmented Villonodular Synovitis (PVNS). The patient presented with knee and thigh swelling. While initially misdiagnosed, he eventually underwent an MRI and a biopsy. The MRI was helpful but not definitive. The biopsy confirmed PVNS. The patient underwent synovectomy and was subsequently referred for radiotherapy and physical therapy. Post-treatment MRI showed no evidence of disease.


2010 ◽  
Vol 30 (02) ◽  
pp. 154-166 ◽  
Author(s):  
Ivan Garza ◽  
Todd Schwedt

2020 ◽  
Vol 3 ◽  
pp. 251581631989705
Author(s):  
Thomas Mathew ◽  
Saji K John

Essential oils are widely used by people for common ailments like headache and backache. We report a case of chronic daily headache in an adolescent migraineur refractory to most antimigraine drugs secondary to topical application of essential oils containing camphor and eucalyptus. A 14-year-old boy presented with chronic daily headache of 1-year duration, refractory to four antimigraine drugs including valproate and topiramate. He was daily applying a balm called Amruthanjan (10% camphor and 14.5% eucalyptus) on his forehead to relieve headache. Patient had complete relief of headache in 2 weeks after stopping the balm application. All his antimigraine drugs were tapered and stopped over a period of 3 months. At 1-year follow-up, he is headache free. Brain-stimulant essential oils of camphor and eucalyptus may be an important unrecognized cause of medication overuse headache.


2009 ◽  
Vol 28 (07) ◽  
pp. 440-447
Author(s):  
S. Evers

ZusammenfassungIn diesem Artikel wird eine aktuelle Übersicht über die Prinzipien der modernen Schmerztherapie gegeben. Folgende Neuerungen der letzten Jahre sind von besonderer Bedeutung. Bei der Therapie chronischer Schmerzen erzielt die Kombination medikamentöser und nicht medikamentöser Maßnahmen die besten Erfolge. Der Einsatz von Opioiden kann unter Beachtung der evidenzbasierten Leitlinien auch bei Nichttumorschmerzen erfolgen. Die neuen Opioide sind nebenwirkungsärmer geworden, insbesondere im gastrointestinalen Bereich. Neuerdings steht ein spezifisches Naltrexon-Analogon zur Behandlung der opioidinduzierten Obstipation zur Verfügung. Neue Substanzen gegen neuropathische Schmerzen sind Oxcarbazepin, Pregabalin, Duloxetin und Lacosamid. Akupunktur bei chronischen Schmerzen ist besser als Warteliste. Für die Diagnostik von Kopfschmerzen ist 2004 eine neue Klassifikation der International Headache Society erschienen. Vor allem das Konzept des Chronic Daily Headache ist dabei weiterentwickelt worden. In der Attackenbehandlung der Migräne erzielt der frühzeitige Einsatz von Triptanen den besten Therapieerfolg. Eine Kombination von Triptanen und NSAR ist in Einzelfällen insbesondere beim Wiederkehrkopfschmerz sinnvoll. Substanzen der ersten Wahl in der Migräneprophylaxe sind die Betablocker Propranolol und Metoprolol, Flunarizin, Valproat und Topiramat.


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