scholarly journals Prediction of Prognosis of Intermediate-Stage HCC Patients: Validation of the Tumor Marker Score in a Nationwide Database in Japan

Liver Cancer ◽  
2019 ◽  
Vol 8 (5) ◽  
pp. 403-411 ◽  
Author(s):  
Atsushi Hiraoka ◽  
Kojiro Michitaka ◽  
Takashi Kumada ◽  
Namiki Izumi ◽  
Masumi Kadoya ◽  
...  
Cancers ◽  
2019 ◽  
Vol 11 (11) ◽  
pp. 1721 ◽  
Author(s):  
Jun Sik Yoon ◽  
Dong Hyun Sinn ◽  
Jeong-Hoon Lee ◽  
Hwi Young Kim ◽  
Cheol-Hyung Lee ◽  
...  

Background: For patients with hepatocellular carcinoma (HCC), the definition of refractoriness to transarterial chemoembolization (TACE), which might make them a candidate for systemic therapy, is still controversial. We aimed to derive and validate a tumor marker-based algorithm to define the refractoriness to TACE in patients with intermediate-stage HCC. Methods: This multi-cohort study was comprised of patients who underwent TACE for treatment-naïve intermediate-stage HCC. We derived a prediction model for overall survival (OS) using the pre- and post-TACE model to predict tumor recurrence after living donor liver transplantation (MoRAL) (i.e., MoRAL score = 11×√protein induced by vitamin K absence-II + 2×√alpha-fetoprotein), which was proven to reflect both tumor burden and biologic aggressiveness of HCC in the explant liver, from a training cohort (n = 193). These results were externally validated in both an independent hospital cohort (from two large-volume centers, n = 140) and a Korean National Cancer Registry sample cohort (n = 149). Results: The changes in MoRAL score (ΔMoRAL) after initial TACE was an independent predictor of OS (MoRAL-increase vs. MoRAL-non-increase: adjusted hazard ratio (HR) = 2.18, 95% confidence interval (CI) = 1.37–3.46, p = 0.001; median OS = 18.8 vs. 37.8 months). In a subgroup of patients with a high baseline MoRAL score (≥89.5, 25th percentile and higher), the prognostic impact of ΔMoRAL was more pronounced (MoRAL-increase vs. MoRAL-non-increase: HR = 3.68, 95% CI = 1.54–8.76, p < 0.001; median OS = 9.9 vs. 37.4 months). These results were reproduced in the external validation cohorts. Conclusion: The ΔMoRAL after the first TACE, a simple and objective index, provides refined prognostication for patients with intermediate-stage HCC. Proceeding to a second TACE may not provide additional survival benefits in cases of a MoRAL-increase after the first TACE in patients with a high baseline MoRAL score (≥89.5), who might be candidates for systemic therapy.


Surgery Today ◽  
2014 ◽  
Vol 45 (12) ◽  
pp. 1513-1520 ◽  
Author(s):  
Yukiyasu Okamura ◽  
Ryo Ashida ◽  
Takaaki Ito ◽  
Teiichi Sugiura ◽  
Keita Mori ◽  
...  

2000 ◽  
Vol 179 ◽  
pp. 177-183
Author(s):  
D. M. Rust

AbstractSolar filaments are discussed in terms of two contrasting paradigms. The standard paradigm is that filaments are formed by condensation of coronal plasma into magnetic fields that are twisted or dimpled as a consequence of motions of the fields’ sources in the photosphere. According to a new paradigm, filaments form in rising, twisted flux ropes and are a necessary intermediate stage in the transfer to interplanetary space of dynamo-generated magnetic flux. It is argued that the accumulation of magnetic helicity in filaments and their coronal surroundings leads to filament eruptions and coronal mass ejections. These ejections relieve the Sun of the flux generated by the dynamo and make way for the flux of the next cycle.


2001 ◽  
Vol 120 (5) ◽  
pp. A299-A299
Author(s):  
D KAZANOV ◽  
B STERN ◽  
W PYERIN ◽  
O BOECHER ◽  
H STRUL ◽  
...  

1985 ◽  
Vol 24 (05) ◽  
pp. 232-237 ◽  
Author(s):  
R Klapdor ◽  
B. Kremer ◽  
B. Rothe ◽  
R Montz ◽  

ZusammenfassungAuf der Basis ermutigender Veröffentlichungen über die Immunszintigraphie bei kolorektalen Karzinomen sowie eigener immunhistochemischer und immunszintigraphischer Befunde an Pankreaskarzinom-Transplantaten auf der Nacktmaus untersuchten wir die diagnostischen Möglichkeiten mit 131J-markierten Antikörpern gegen die Tumor-Marker CA 19-9 und CEA bei 21 Patienten mit Pankreaskarzinom. Zum Vergleich dienten die Untersuchungsergebnisse von weiteren 10 Patienten mit kolorektalem Karzinom, 2 Patienten mit Gallengangs- und 1 mit Magen-Karzinom. Planare Szintigramme der Verdachtsregionen in 2-4 Sichten wurden mehrfach bis 6 Tage nach i.v. Infusion von 2 mCi eines Cocktails aus 131J-anti-CA 19-9 und -anti-CEA aufgenommen. SPECT wurde außerdem 3-4 Tage p.i., zuletzt auch früher, durchgeführt. Primäre Tumoren und Metastasen im Oberbauch waren wegen geringerer Tumor/Umgebungs-Relation der Traceraktivität schwieriger nachzuweisen und zu lokalisieren als kolorektale Karzinome im Unterbauch. Die Tumorabgrenzung wurde in planaren Szintigrammen meist erst 5-6 Tage p.i. oder später erkennbar. SPECT wies dieselben Befunde bereits 3 Tage p. i. oder früher nach. Die Lokalisation und die topographische Zuordnung gelang mit SPECT leichter und häufiger, somit der Nachweis sicherer und empfindlicher. Größere Tumoren stellten sich auch in Fällen ohne erhöhte Serumkonzentration der Tumormarker dar. Der Immunszintigraphie des Pankreaskarzinoms und anderer Karzinommanifestationen im Oberbauch kommt gegenwärtig eine eingeschränkte diagnostische Bedeutung zu; methodische Verbesserungen erscheinen notwendig und möglich.


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