A combination of different diagnostic tools allows identification of inactive hepatitis B virus carriers at a single time point evaluation

2016 ◽  
Vol 37 (3) ◽  
pp. 362-368 ◽  
Author(s):  
Sergio Maimone ◽  
Gaia Caccamo ◽  
Giovanni Squadrito ◽  
Angela Alibrandi ◽  
Francesca Saffioti ◽  
...  
Author(s):  
Prudhvi Lal Bhukya ◽  
Vignesh Kumar C. ◽  
Kavita S. Lole

Infections with Basal Core Promoter (BCP) (A1762T/G1764A) and Pre-Core (PC) (G1896A) hepatitis B virus HBeAg mutants are associated with severe liver injury. We analysed host cell responses in HepG2/C3A, hepatoma cells transfected with infectious clones developed from genotype D wild type (WT) and BCP/PC mutant (MT) viruses isolated from an acute resolved and an acute liver failure hepatitis B case respectively. Cells transfected with MT virus construct showed ~55 % apoptosis and with WT ~30 % apoptosis at 72 h. To determine possible roles of HBe and HBx proteins in apoptosis, we cloned these genes and co-transfected cells with WT+HBe/HBx or MT+HBe/HBx constructs. Co-expression of HBe protein improved cell viability significantly in both WT and MT virus constructs, indicating an important role of HBe in protecting cells. RNA sequencing analysis carried out at 12 and 72 h post-transfection with WT virus construct showed enrichment of innate/adaptive immune response-activating signal transduction, cell survival and amino acid/nucleic acid biosynthetic pathways at 12 and 72 h. By contrast, MT virus construct showed enrichment in host defence pathways and some biosynthetic pathways at the early time point (12 h), and inflammatory response, secretary granule, regulation of membrane potential and stress response regulatory pathways at the late time point (72 h). There was a significant down-regulation of genes involved in endoplasmic reticulum and mitochondrial functions and metabolism with MT construct and this possibly led to induction of apoptosis in cells. Considering rapid apoptotic changes in cells transfected with MT construct, it can be speculated that HBeAg plays a crucial role in cell survival. It enhances induction of metabolic and synthetic pathways and facilitates management of cellular stress that is induced due to hepatitis B virus infection/replication.


Author(s):  
Valerio Pazienza ◽  
Grazia Anna Niro ◽  
Rosanna Fontana ◽  
Manlio Vinciguerra ◽  
Angelo Andriulli

2021 ◽  
Vol 11 (1) ◽  
Author(s):  
Camila A. Picchio ◽  
Daniel K. Nomah ◽  
Silvia G. Araujo ◽  
Ariadna Rando-Segura ◽  
Emma Fernández ◽  
...  

AbstractChronic hepatitis B virus (HBV) infection is a major public health threat for migrant populations in Spain and efforts to scale up testing are needed to reach the WHO elimination targets. The Hepatitis B Virus Community Screening and Vaccination in Africans (HBV-COMSAVA) study aims to use point-of-care testing and simplified diagnostic tools to identify, link to care, or vaccinate African migrants in Barcelona during the COVID-19 pandemic. From 21/11/20 to 03/07/2021, 314 study participants were offered HBV screening in a community clinic. Rapid tests for HBsAg screening were used and blood samples were collected with plasma separation cards. Patients received results and were offered: linkage to specialist care; post-test counselling; or HBV vaccination in situ. Sociodemographic and clinical history were collected and descriptive statistics were utilized. 274 patients were included and 210 (76.6%) returned to receive results. The HBsAg prevalence was 9.9% and 33.2% of people had evidence of past resolved infection. Overall, 133 required vaccination, followed by post-test counselling (n = 114), and linkage to a specialist (n = 27). Despite the COVID-19 pandemic, by employing a community-based model of care utilizing novel simplified diagnostic tools, HBV-COMSAVA demonstrated that it was possible to diagnose, link to care, and vaccinate African migrants in community-based settings.


2001 ◽  
Vol 120 (5) ◽  
pp. A64-A64
Author(s):  
R CHEN ◽  
P DESMOND ◽  
W DELANEY ◽  
D COLLEDGE ◽  
R EDWARDS ◽  
...  

2003 ◽  
Vol 38 (1) ◽  
pp. 95-101 ◽  
Author(s):  
Lee C.-M. ◽  
Chen C.-H. ◽  
Lu S.-N. ◽  
Tung H.-D. ◽  
Chou W.-J. ◽  
...  

Author(s):  
Helmut K. Seitz ◽  
Tatjana Arslic-Schmitt

Zusammenfassung. Zielsetzung: Im Folgenden soll dargelegt werden, dass Alkoholkarenz sowohl die Leberfunktion als auch das Überleben in jedem Stadium einer alkoholischen Lebererkrankung günstig beeinflusst. Ergebnisse: Täglicher Alkoholkonsum von mehr als 25 Gramm reinen Alkohols, etwas mehr als ¼ Liter Wein beim Mann und etwa die Hälfte bei der Frau sind, mit einem erhöhten Risiko für eine alkoholische Lebererkrankung (ALE) behaftet. Die ALE besteht aus einem breiten Spektrum von histopathologischen Veränderungen. Sie beginnt immer mit einer alkoholischen Fettleber, die sich in eine alkoholische Steatohepatitis weiterentwickeln kann. Fortgeschrittene Formen der ALE beinhalten die Leberfibrose, die Leberzirrhose und das hepatozelluläre Karzinom. In der Behandlung jeder Form der ALE ist die Alkoholabstinenz von zentraler Bedeutung. Ein Großteil der alkoholischen Fettlebern bildet sich unter Alkoholkarenz oder sogar Alkoholreduktion zurück. Die alkoholische Hepatitis, ein klinisches Syndrom mit hoher Mortalität, führt ohne Alkoholkarenz innerhalb von Tagen und Wochen zum Tode. Darüber hinaus ist selbst die Leberfibrose (perivenös und perisinusoidal) unter Alkoholkarenz rückbildungsfähig. Bei allen Formen der fortgeschrittenen ALE (kompensiert und nicht-kompensierte Leberzirrhose) wird die Mortalität durch Alkoholkarenz oder signifikante Reduktion im Gegensatz zum fortgesetzten Alkoholkonsum signifikant verringert. Selbst Patienten mit alkoholischer Leberzirrhose können über mehr als 20 Jahre ohne Komplikationen weiterleben, wenn sie komplett auf Alkohol verzichten. Schlussfolgerung: Im Vergleich zu Leberzirrhose anderer Ätiologie, wie zum Beispiel Zirrhosen, die durch das Hepatitis-B Virus oder das Hepatitis-C Virus verursacht sind, haben alkoholische Leberzirrhosen unter Alkoholkarenz eine wesentlich bessere Prognose. Damit ist Alkoholkarenz eine gute Therapie und der Erfolg jeder anderen neuen Therapie muss mit Alkoholkarenz verglichen werden.


2000 ◽  
Vol 33 (4) ◽  
pp. 677-683 ◽  
Author(s):  
Andreas Erhardt ◽  
Abdurrahman Sagir ◽  
Loic Guillevin ◽  
Eva Neuen-Jacob ◽  
Dieter Haussinger

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