Hepatitis C‐Associated Focal Proliferative Glomerulonephritis in an Aviremic Recipient of a Hepatitis C Positive Antibody Donor Liver

Author(s):  
Humberto Bohorquez ◽  
Juan Carlos Q. Velez ◽  
Mark Lusco ◽  
Jennifer Scheuermann ◽  
Ari J Cohen
Hepatology ◽  
2014 ◽  
Vol 59 (4) ◽  
pp. 1311-1319 ◽  
Author(s):  
Norah A. Terrault ◽  
R. Todd Stravitz ◽  
Anna S.F. Lok ◽  
Greg T. Everson ◽  
Robert S. Brown ◽  
...  

Praxis ◽  
2003 ◽  
Vol 92 (9) ◽  
pp. 406-408
Author(s):  
Strub

Die 40-jährige Patientin stellt sich wegen neu aufgetretenen Unterschenkel- und Gesichtsödemen vor. Sie ist bereits seit Jahren wegen einer therapiebedürftigen HIV-Infektion bekannt, die antiretroviralen Medikamente nimmt sie jedoch unregelmässig ein. Im Blutbild finden sich eine deutliche Anämie und Thrombozytopenie. Wegen einer massiven Proteinurie wird eine Nierenbiopsie durchgeführt. Es zeigt sich eine thrombotische Mikroangiopathie und eine wahrscheinlich Hepatitis C-assoziierte proliferative Glomerulonephritis. Die thrombotische Mikroangiopathie ist eine seltene Erkrankung und kann alle Organe befallen, wobei es immer zu einer hämolytischen Anämie und einer Thrombozytopenie kommt, meist auch zu Fieber. Die Krankheitsinzidenz scheint durch die HIV-Infektion erhöht zu sein und die Prognose ist insbesondere bei fortgeschrittener AIDS-Erkrankung trotz Plasmapherese schlecht.


2017 ◽  
Vol 48 (3) ◽  
pp. E335-E339 ◽  
Author(s):  
Hisamitsu Miyaaki ◽  
Satoshi Miuma ◽  
Naota Taura ◽  
Hidetaka Shibata ◽  
Akihiko Soyama ◽  
...  

HPB Surgery ◽  
2013 ◽  
Vol 2013 ◽  
pp. 1-13 ◽  
Author(s):  
Nobuhisa Akamatsu ◽  
Yasuhiko Sugawara

Hepatitis-C-virus- (HCV-) related end-stage cirrhosis is the primary indication for liver transplantation in many countries. Unfortunately, however, HCV is not eliminated by transplantation and graft reinfection is universal, resulting in fibrosis, cirrhosis, and finally graft decompression. In areas with low deceased-donor organ availability like Japan, living-donor liver transplantation (LDLT) is similarly indicated for HCV cirrhosis as deceased-donor liver transplantation (DDLT) in Western countries and accepted as an established treatment for HCV-cirrhosis, and the results are equivalent to those of DDLT. To prevent graft failure due to recurrent hepatitis C, antiviral treatment with pegylated-interferon and ribavirin is currently considered the most promising regimen with a sustained viral response rate of around 30% to 35%, although the survival benefit of this regimen remains to be investigated. In contrast to DDLT, many Japanese LDLT centers have reported modified treatment regimens as best efforts to secure first graft, such as aggressive preemptive antiviral treatment, escalation of dosages, and elongation of treatment duration.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document