Expression of pre-S1 and pre S2 antigens of hepatitis B virus and their significance in human primary hepatic carcinoma

1992 ◽  
Vol 4 (4) ◽  
pp. 4-10 ◽  
Author(s):  
Wenliang Wang ◽  
WT London ◽  
MA Feitelson
2021 ◽  
Author(s):  
Baiguo Xu ◽  
Lian Jia ◽  
Anjing Liu ◽  
Ying Liu ◽  
Tao Han ◽  
...  

Abstract Aims. The relationship between hepatitis B core-related antigen (HBcrAg) and hepatitis B virus (HBV) DNA has already been adequately researched in patients with chronic hepatitis B (CHB) infection, but there are only a few researches yet on the correlations between HBcrAg and HBV DNA in treatment-naïve patients with hepatitis B cirrhosis. Here we explore the correlation between HBcrAg and HBV DNA in this population. Methods. Available data and samples of 98 untreated patients with hepatitis B cirrhosis between October 2018 and October 2019 were analysed. Statistical analyses included baseline characteristics, univariate analysis, stratification analysis, three different analytical models, and a generalized additive model. Results. After adjusting for all recorded confounders (sex, age, diagnosis of primary hepatic carcinoma, total bilirubin(TBIL), hepatitis B surface antigen (HBsAg), hepatitis B e antigen(HBeAg), Child–Pugh class, family history of HBV infection, family history of hepatocellular carcinoma(HCC), alcohol-related liver disease (ALD), and diabetes mellitus), a linear relationship was detected between HBcrAg and HBV DNA (β=0.59, 95%CI=0.34–0.84, P<0.0001). The variational trend of HBcrAg and HBV DNA in each stratified variable (sex, age, HBeAg, family history of HBV infection, family history of HCC, diabetes mellitus, diagnosis of primary hepatic carcinoma, Child–Pugh class, and ALD) were consistent. Conclusion. There was a linear and positive correlation between HBcrAg and HBV DNA in treatment-naïve patients with hepatitis B cirrhosis.


2020 ◽  
Vol 9 (7) ◽  
pp. 2462-2479 ◽  
Author(s):  
Fanyun Kong ◽  
Delong Kong ◽  
Xiaoying Yang ◽  
Dongchen Yuan ◽  
Ning Zhang ◽  
...  

2020 ◽  
Author(s):  
Kai Zhang ◽  
Changcheng Tao ◽  
Fan Wu ◽  
Songlin An ◽  
Weiqi Rong ◽  
...  

Abstract Background: Lymphoepithelioma-like hepatic carcinoma is a rare distinctive variant of liver cancer with unique epidemiological and pathological characteristics, characterized by dense lymphocyte infiltration. It can be divided into lymphoepithelioma-like hepatocellular carcinoma and lymphoepithelioma-like intrahepatic cholangiocarcinoma. Existing research shows that its prognosis is good. Up to now, only 101 cases have been reported. More rarely, combined lymphoepithelioma-like hepatocellular carcinoma and cholangiocarcinoma has been found. Case presentation: The first patient was a 62 years old Chinese man with hepatitis B virus infection presented with a single lesion in the liver. The patient underwent surgical treatment and was discharged on the 4th day. The patient was diagnosed as combined lymphoepithelioma-like hepatocellular carcinoma and cholangiocarcinoma and has been alive for 15 months. The second patient was a 63 years old Chinese woman with right upper abdominal pain and hepatitis B virus infection. The imaging examination a single lesion in the liver. The patient underwent surgical treatment and was discharged one week later. The patient was diagnosed as lymphoepithelioma-like hepatocellular carcinoma and was considered to be the recurrence of lymph nodes about 2 years after operation. The patient underwent local radiotherapy and has been alive for 60 months. The third patient was a 50 years old Chinese man with hepatitis B virus infection presented with a single lesion in the liver and two enlarged lymph nodes. The patient received liver puncture before operation to indicate lymph node metastasis and had local recurrence after liver resection. The patient underwent chemotherapy and radiotherapy. The patient was diagnosed as lymphoepithelioma-like hepatocellular carcinoma. Finally, the patient died at 24 months follow-up. Conclusions: This article reports 3 cases of LELC and reviews the current research discovery, which suggests that even the locally advanced patients of LELC with postoperative recurrence and preoperative lymph node metastasis should be actively treated and intervened for a longer survival period. Keywords: Liver Cancer, Lymphoepithelioma-like carcinoma, Hepatocellular carcinoma, Cholangiocarcinoma


2001 ◽  
Vol 120 (5) ◽  
pp. A64-A64
Author(s):  
R CHEN ◽  
P DESMOND ◽  
W DELANEY ◽  
D COLLEDGE ◽  
R EDWARDS ◽  
...  

2003 ◽  
Vol 38 (1) ◽  
pp. 95-101 ◽  
Author(s):  
Lee C.-M. ◽  
Chen C.-H. ◽  
Lu S.-N. ◽  
Tung H.-D. ◽  
Chou W.-J. ◽  
...  

Author(s):  
Helmut K. Seitz ◽  
Tatjana Arslic-Schmitt

Zusammenfassung. Zielsetzung: Im Folgenden soll dargelegt werden, dass Alkoholkarenz sowohl die Leberfunktion als auch das Überleben in jedem Stadium einer alkoholischen Lebererkrankung günstig beeinflusst. Ergebnisse: Täglicher Alkoholkonsum von mehr als 25 Gramm reinen Alkohols, etwas mehr als ¼ Liter Wein beim Mann und etwa die Hälfte bei der Frau sind, mit einem erhöhten Risiko für eine alkoholische Lebererkrankung (ALE) behaftet. Die ALE besteht aus einem breiten Spektrum von histopathologischen Veränderungen. Sie beginnt immer mit einer alkoholischen Fettleber, die sich in eine alkoholische Steatohepatitis weiterentwickeln kann. Fortgeschrittene Formen der ALE beinhalten die Leberfibrose, die Leberzirrhose und das hepatozelluläre Karzinom. In der Behandlung jeder Form der ALE ist die Alkoholabstinenz von zentraler Bedeutung. Ein Großteil der alkoholischen Fettlebern bildet sich unter Alkoholkarenz oder sogar Alkoholreduktion zurück. Die alkoholische Hepatitis, ein klinisches Syndrom mit hoher Mortalität, führt ohne Alkoholkarenz innerhalb von Tagen und Wochen zum Tode. Darüber hinaus ist selbst die Leberfibrose (perivenös und perisinusoidal) unter Alkoholkarenz rückbildungsfähig. Bei allen Formen der fortgeschrittenen ALE (kompensiert und nicht-kompensierte Leberzirrhose) wird die Mortalität durch Alkoholkarenz oder signifikante Reduktion im Gegensatz zum fortgesetzten Alkoholkonsum signifikant verringert. Selbst Patienten mit alkoholischer Leberzirrhose können über mehr als 20 Jahre ohne Komplikationen weiterleben, wenn sie komplett auf Alkohol verzichten. Schlussfolgerung: Im Vergleich zu Leberzirrhose anderer Ätiologie, wie zum Beispiel Zirrhosen, die durch das Hepatitis-B Virus oder das Hepatitis-C Virus verursacht sind, haben alkoholische Leberzirrhosen unter Alkoholkarenz eine wesentlich bessere Prognose. Damit ist Alkoholkarenz eine gute Therapie und der Erfolg jeder anderen neuen Therapie muss mit Alkoholkarenz verglichen werden.


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