scholarly journals Elevated transforming growth factor β signaling activation in β-actin-knockout mouse embryonic fibroblasts enhances myofibroblast features

2018 ◽  
Vol 233 (11) ◽  
pp. 8884-8895 ◽  
Author(s):  
Xin Xie ◽  
Piergiorgio Percipalle
2001 ◽  
Vol 357 (1) ◽  
pp. 249-253 ◽  
Author(s):  
Andrés C. GARCÍA-MONTERO ◽  
Sophie VASSEUR ◽  
Luciana E. GIONO ◽  
Eduardo CANEPA ◽  
Silvia MORENO ◽  
...  

We report that exposure of mouse embryonic fibroblasts to transforming growth factor β-1 (TGFβ-1) (5ng/ml) results in a strong activation of p8 mRNA expression that precedes the induction of cell growth. Involvement of the p8 promoter in the regulation was demonstrated by using a p8–chloramphenicol acetyltransferase construct. We therefore speculated that p8 might be a mediator of TGFβ-1 in these cells. The incorporation of [3H]thymidine on treatment with TGFβ-1 was indeed significantly higher in p8+/+ fibroblasts than in p8−/− fibroblasts. Smad transcriptional activity was used as marker of the TGFβ-1 signalling pathway, to probe the lower p8−/− response to TGFβ-1. Two Smad-binding elements (SBEs)–luciferase constructs were transfected into p8−/− and p8+/+ embryonic fibroblasts before treatment with TGFβ-1. A lower level of Smad transactivation was observed in p8−/− embryonic fibroblasts, under basal conditions and after stimulation with TGFβ-1. To test whether Smad underexpression in p8−/− cells was actually due to p8 depletion, p8−/− embryonic fibroblasts were transfected with a human p8 expression plasmid together with an SBE–luciferase construct. The expression of p8 restored Smad transactivation in unstimulated and TGFβ-1-treated cells to the level found in p8+/+ cells. We concluded that TGFβ-1 activates p8 expression, which in turn enhances the Smad-transactivating function responsible for TGFβ-1 activity.


2018 ◽  
Vol 75 (5) ◽  
pp. 287-294
Author(s):  
Michael Scharl

Zusammenfassung. Fisteln stellen nach wie vor eine der wichtigsten Komplikationen bei Patienten mit Morbus Crohn dar. Bei mindestens einem Drittel aller Morbus Crohn Patienten treten im Laufe der Erkrankung Fisteln auf. Eine dauerhafte Heilung der Fistel wird jedoch, auch unter Ausschöpfung sämtlicher medikamentöser und chirurgischer Therapieoptionen, nur in rund einem Drittel dieser Patienten erreicht. Der genaue molekulare Mechanismus der Fistelentstehung ist bis heute nicht ganz klar. Aus histopathologischer Sichtweise stellen Fisteln eine röhrenartige Struktur dar, welche von flachen epithelartigen Zellen ausgekleidet ist. Als ursächlicher Entstehungsmechanismus wird dabei die sogenannte epitheliale-zu-mesenchymale Transition (EMT) angesehen und es kann eine starke Expression der Entzündungsmediatoren Tumor Nekrose Faktor, Interleukin-13 und Transforming Growth Factor β in den Fistelarealen nachgewiesen werden. Zusätzlich zu den bereits etablierten, medikamentösen Therapieoptionen, also Antibiotika, Immunmodulatoren und anti-TNF Antikörper, stellt insbesondere der Einsatz der mesenchymalen Stammzelltherapie einen erfolgversprechenden Therapieansatz für die Zukunft dar.


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